Ollako vai eikö olla varattu?

Ajattelin jakaa kanssanne kokemuksen viime viikonlopulta – tiedä vaikka olisi hyötyä jollekulle.

Aurinkoisten hiihtosäiden houkuttelemana alettiin suunnitella laskettelureissua viikonlopulle. Parempi puoliskoni selasi nettiä ja löysi yhdestä hiihtokohteesta vapaita mökkejä lauantaille. Hiihtokeskuksen hotellin aamupala, iltasaunat & uinnit sisältyivät myös hintaan. Mies varasi mökin saman tien, eikä sitten muuta kuin iloisena viikonloppua odottelemaan.

Tuli kuitenkin mieleen, että mahtaako mökin vuokraan sisältyä liinavaatteet, joten hän päätti tarkistaa asian. Nettivarauksen palveluntarjoajan sivuilla kerrottiin, että puheluihin vastataan englanniksi ja sähköposteihin suomeksi. Koska mies halusi saada heti vastauksen ja mielellään suomeksi, hän päätti ohittaa varauspalvelun ja soitti suoraan hotelliin, joka näitä mökkejä hallinnoi.

Soittaminen oli fiksu veto, sillä hotellista kerrottiin, että mökit ovat olleet loppuunvarattuja jo pitkään. Meidän mies siihen, että hänen oli onnistunut tehdä varaus vielä samana päivänä, ja varaustilanne näytti että 4 mökkiä jäi vapaaksikin.

Hotellista pahoiteltiin. Nettivarauksissa on ollut vikaa ennenkin, siellä on softavirhe. Pyysivät ottamaan yhteyttä varauspalveluun ja käymään asian heidän kanssaan läpi. No, parin englanninkielisen puhelun ja suomenkielisen sähköpostin jälkeen homma oli kunnossa – mökki peruttu ja huoneisto varattu sen sijaan.

It-alan kokemuksesta tiedän, että ”pobody’s nerfect”: softabugeja valitettavasti on ja tulee. Kaikkia ei saada kiinni ennen tuotantoon menoa, joten niitä aletaan korjata mahdollisimman nopeasti, ja vähintäänkin haetaan kiertotie korjauksen ajaksi. Asiakkaalle pitää olla softan käytöstä aina hyötyä eikä haittaa.

Hakematta tuli mieleen ehdotus, että hotelli ottaisi varaukset vain puhelimitse, kunnes nettiohjelmisto todella toimii. Ja kun varauksessa ilmenee ongelma, kannattaako laittaa asiakas soittamaan ulkomaiselle palveluntuottajalle…

Tällä hetkellä kysyntää on paljon enemmän kuin tarjontaa, joten huonompikin palvelukokemus meille asiakkaille näyttää riittävän. Todisteena tästä ajelimme lauantaina hiihtokeskukseen tyytyväisinä siitä, että mieleen oli tullut tarkistaa ne liinavaatteet. Pohdimme, mahtoiko joku joutua kääntymään mökin pihasta heti paluumatkalle.

Loppu hyvin, kaikki hyvin – huoneisto oli ok ja rinteissä tilaa lasketella mielin määrin, josta todisteena on nyt kipeät pohkeet. Toivottelen punaisia poskia ja aurinkoisia ulkoilukelejä Pääsiäiseksi itse kullekin!

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s