Tiedot ajan tasalla – mitä välii…?

Postilaatikkoon tipahti auton merkkihuollon mainos:

 ”Hyviä uutisia: Nyt jakopään korjaussarja asennettuna tarjoushintaan!”

Autoliikkeessä on siis laskettu, että viisi vuotta vanha automme vaatii kyseisen toimenpiteen,  ja vakiasiakkaana saisin sen edullisemmin kuin satunnainen kulkija.  Tämähän kuulostaa ihan asiakaspalvelulta!

Paitsi että …  automme isompi huolto ja samalla kyseinen operaatio tapahtui jo kuukausi sitten.  Ja samaisessa merkkihuollossa, normaaliin merkkihintaan tietysti. Voihan jakopää! Hyvä kampanja, mutta ohi meni.

Hyvän asiakaspalvelukokemuksen sijaan tulikin tunne, että eikö ne siellä  huollossa tiedä mitä oikein tekevät (ja pikkuisen harmitti sekin että ehdin jo maksaa liikaa). Päätin soittaa merkkihuoltoon. Siellä todettiin, etteivät he ole kampanjan takana, vaan markkinointi hoidetaan suoraan maahantuojalta. Todettiin vielä sekin, että edellinen soittaja oli ehtinyt vaihtaa jakopäänhihnansa kaksi viikkoa aikaisemmin…

”Perustuu karkeaan arvaukseen”

Nyt vasta alkoikin kiinnostaa, joten otin asiakseni soittaa maahantuojalle.

Maahantuojan markkinointiosastolta vastattiin, että markkinointikirje lähetettiin auton hankintavuoden perusteella. Heillä ei ole tietoa, mitä yksittäisissä huoltoliikkeissä tapahtuu ja missä vaiheessa kukin autonsa huollattaa.  Pahoitteli hänkin, että viesti kampanjasta tuli minun autoni kannalta liian myöhään,  mutta ”näitä nyt sattuu eikä asialle voi tehdä mitään”.

Tässä kohden rohkenen olla eri mieltä; asialle voi tehdä paljonkin. Tietojen ajantasaisuus, läpinäkyvyys ja yhteiskäyttö ovat nykypäivää.  Edelleen ne ovat monelle yritykselle myös erottautumistekijä. Panostus joka laitetaan tietojenhallintaprosessiin maksaa itsensä takaisin – paitsi euroina myös asiakastyytyväisyytenä. MOT.

– Lilli

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s